Regelmatige en effectieve interactieve communicatie tussen franchisegever, franchisenemer en franchiseraad is van groot belang voor succes, continuïteit en de groei van de formule.
Wat levert Communicatie precies op?
Niemand twijfelt aan de waarde van interactieve live-communicatie binnen de organisatie voor het delen van kennis en het groeien van betrokkenheid voor het merk en de franchise formule.
Alleen blijft de grote vraag:
Is er een manier om de live-communicatie te organiseren die de investering en de moeite écht waard maakt? Zonder kwantitatief inzicht in de opbrengsten blijf je gissen
Uit onderzoek blijkt franchiseformules een aantal uitdagingen hebben op het gebied van interne communicatie:
- Door de hoge kosten wordt er niet vaak genoeg (live) gecommuniceerd.
- Niet iedereen kan op een geplande tijd deelnemen, zodat extra tijd, geld en moeite moet worden gestoken in het up-to-date brengen van de afwezigen.
- Bijeenkomsten met collega’s betekenen automatische gemiste productieve tijd in contact met de klant.
- De huidige communicatiewijze is minder effectief, omdat geen gebruik wordt gemaakt van individuele voorkeuren voor communicatie. (Jan leest liever Whatsapp en Karin liever een e-mail)
“Wie denkt dat je tegenwoordig via een paar interne memo’s draagvlak kunt creëren voor belangrijke wijzigingen in beleid of aanpak, die heeft het óf niet begrepen, óf is niet op de hoogte van de digitale mogelijkheden voor het houden van effectieve interne live-communicatie events” – Matthieu Wijnen, iamQube
Gelukkig is er goed nieuws voor franchiseorganisaties die de betrokkenheid van franchisenemers en hun medewerkers willen vergroten. Of het nu gaat om eenzijdige informatie overdracht, kennisdelen of teambuilding…
…met het unieke iamQube format voor franchise live communicatie zorgen wij ervoor dat franchisenemers en hun personeel maximaal betrokken raken bij de franchise formule.
Het format is speciaal ontwikkeld voor effectieve en kostenefficiënte interactieve live-communicatie waarbij intelligente applicaties, audiovisuele apparatuur en systemen voor dynamische content distributie worden toegepast.
Omdat we betrokkenheid van deelnemers meetbaar maken, kun je live-communicatie bijsturen voor maximaal resultaat.
Neem contact op om de kansen voor jouw franchise organisatie te bespreken.
Voordelen iamQube® Formats voor Franchises
- IamQube is full service, weinig inspanningen door de organisatie.
- Resultaten tussentijds te beïnvloeden omdat betrokkenheid meetbaar is gemaakt.
- Met inzichtelijke rapportage bepaal je de optimale frequentie van toekomstige live-communicatie activiteiten. Niet te vaak, niet te weinig.
- Aandacht voor opvolging; in de follow-up zit grote winst.
- Audiovisuele installaties en studiofaciliteiten worden ingericht voor zowel een onvergetelijke livestream ervaring als het maken van boeiende video content.
- Intelligente social media apps verhogen het enthousiasme voor het merk en bekendheid buiten de organisatie; zo krijgt interne communicatie externe marketing waarde.
- Het iamQube format bevat uitgebreide best practices checklists; je hoeft geen kans meer te missen.
- Live-communicatie wordt maximaal relevant voor medewerkers door gepersonaliseerde en interactieve content distributie.
Forrmat op maat
iamQube voert samen met u de regie over alle facetten, vooraf, tijdens en in de belangrijke follow-up fase van de live-communicatie activiteit. Het maakt niet uit of een live-gebeurtenis gedeeltelijk op locatie of geheel online plaatsvindt. Afhankelijk van de specifieke kenmerken en wensen bepalen we de doelstellingen en kiezen we samen voor de beste formats en frequentie. Het draaiboek en bijbehorende rapportages worden vervolgens op maat ingericht.
IamQube formats voor franchises is geschikt voor algemene bijeenkomsten, periodieke updates, communicatie tussen franchisegever, franchisenemer en/of franchiseraad en trainingsprogramma’s binnen franchise organisaties
iamQube®: Regisseur van resultaatgerichte live communicatie binnen franchise organisaties